© Philipp Zieger, Tourismusverband Sächsische Schweiz

• 312 m
  • 114 m

Z lázeňského města Rathen do Bastei

Tato túra je vhodná zejména pro rodiny. Kromě skvělých výhledů je tato smyčka také velmi rozmanitá a vybízí k objevování.

Výchozím bodem je železniční stanice "Kurort-Rathen". Po několika krocích jste již u přístaviště přívozu. Za příznivého počasí zde můžete bez problémů stát 2-3 trajekty. Mezitím se však můžete pokochat skvělým výhledem na masiv Bastei, přes který je vidět Bastei Bridge. Labe můžete pohodlně překonat na lanovém přívozu a chvíli se procházet městem. Cesty jsou zde velmi dobře značené a nachází se zde několik kaváren a restaurací, kde si můžete posedět a odpočinout. Všimnete si také mnoha povodňových značek na domech a budete přemýšlet, jak vysoké asi bylo Labe v těchto letech. Cesta do Amselgrundu vede také kolem dobré udírny pstruhů a vstupu do Felsenbühne Rathen. Veslice u Amselsee jsou ve svých zimních kajutách. K rozcestí, kde se odbočuje na Schwedenlöcher, je to tedy velmi pohodlná procházka. Zde příroda okamžitě získá zcela jiné kouzlo. Velké balvany, které před několika lety, leží vlevo a vpravo od mnoha schodů. Na schodech a skrze tyto mystické skály si připadáte jako v pohádkovém světě. Po něčem, co vám připadá jako 1000 schodů, jste konečně nahoře a o pár metrů dál na vyhlídce u pavilonu se vám naskytne krásný výhled na Wehlgrund. Zde se jednoduše vydáte po cestě směrem k Bastei. V poledne tu nikdy nejste sami a bez ohledu na počasí se musíte obrnit trpělivostí, abyste si mohli prohlédnout různé výhledy. Jakmile přejdete most, vydáte se po stejně dobrých cestách zpět z kopce do Rathenu. Zde můžete túru zakončit horkou čokoládou.