© Phillip Maethner, Tourist-Information Altenberg

Tůra po třech vrcholech

Přehledně

• Start: Altenberg (vlakové nádraží)
  • Cíl: Altenberg (vlakové nádraží)
  • střední
  • 18,59 km
  • 5 hod. 5 min.
  • 380 m
  • 900 m
  • 584 m

Zdoláte tři vrcholy v jednom dni, toto je jedna z nejoblíbenějších tůr rekreační oblasti Altenberg.  Potěšíte se výhledem z Geisingbergu, Kahlebergu a Kohlhaukuppe.

Tůra vychází z Altenbergu od nádraží. Vydáte se ulicí Dippoldiswaldertraße a Neustadtstraße směrem ke Geisingbergu.  Půjdete kolem altenbergské Pinky, přes louky, kde na jaře kvetou orchideje, se dostanete na 824 m.n.m vysoký Geisingberg.  Kromě horské chaty vás na vrcholu čeká také rozhledna Louisenturm, ze které je panoramatický výhled na celou rekreační oblast. Poté se vydáte prudce z kopce dolů směrem na Geising. Projdete historickým centrem Geisingu, dále půjdete kolem přírodního koupaliště Hüttenteich a následně vystoupáte na Kohlhaukuppe (  786 m.n.m. ) . Nahoře je horská chata známá svými specialitami s česnekem a rozhledna. Poté budete pokračovat podél Německo-české hranice směrem k Zinnwaldu, kterým projdete a vydáte se směrem k Lugsteinům – červeně zbarvené skály, ke kterým vede krátká odbočka. Pokračujete pak po cestě „Schneise 30“ a dojdete na známý vrch s krásnou vyhlídkou, na Kahleberg ( 905 m.n.m. ). Trasa pak pokračuje po cestě zvané „I-Flügel“ a „Alten Zaunhäuser Weg“ do Altenbergu, kde tato krásná tůra končí.