© Birgit Knöbel, Unbekannt

Prohlídka dolů

Přehledně

• Start: Hornické muzeum Oelsnitz/Erzgebirge, 09376 Oelsnitz/Erzgebirge, Pflockenstraße 28
  • Cíl: Hornické muzeum Oelsnitz/Erzgebirge
  • 13,44 km
  • 3 hod. 35 min.
  • 192 m
  • 470 m
  • 345 m

Okružní trasa (proti směru hodinových ručiček) vede k hornickým památkám Oelsnitz, bývalému areálu státní zahradnické výstavy s maturitním domem a rekreačnímu areálu Haldenlandschaft s rozhlednou.Značení: bílé/zelené směrovky (zelený turista s holí), 18 šedozelených informačních sloupků.

Začněte v Hornickém muzeu. Informační sloup č. 1 této prohlídky se nachází vpravo od vchodu. Dále se řiďte bílo-zeleným turistickým značením "Grüner Wanderer mit Stab" (Zelený turista s holí). Po cestě upozorňuje na hornické, historické a přírodní zajímavosti naší trasy celkem 18 těchto stél. Vzhledem k tomu, že hornická stezka vede přímo podél areálu Státní zahradnické výstavy 2015, je dobré navštívit současné opětovné využití jako občanský a rodinný park. V druhé části okružní stezky jsou 3 místa, kde si můžete prohlídku individuálně zkrátit. Díky tomu je také možné vynechat přechod přes struskovou haldu z důvodu počasí nebo nedostupnosti. Jinak vede okružní trasa po dobře zpevněném povrchu a je vhodná i pro kočárky.

Poznámka: Během trasy se opakovaně setkáme se "Steinkohlenweg" (Uhelnou stezkou), která je rovněž značená a vede bývalým hornickým revírem ve větším okruhu přes Hohndorf, Gersdorf, Lugau a zpět do Oelsnitz.